Spis treści:
Przedmowa do wydania drugiego
Przedmowa do wydania pierwszego
Wprowadzenie
Wskazówki bibliograficzne
I. WSTĘP DO PEDAGOGIKI JAKO NAUKI
1.Znaczenie współczesne wychowania
2.Pojęcie pedagogiki jako nauki
3.Budowa pedagogiki i jej miejsce w systemie nauk
4.Metody badań pedagogicznych
5.Nauki współpracujące z pedagogiką
Wskazówki bibliograficzne do części I
II. PEDAGOGIKA PORÓWNAWCZA. WSPÓŁCZESNE SYSTEMY WYCHOWANIA
1.Geneza współczesnych systemów wychowawczych
2.Charakterystyka współczesnych systemów wychowania
3.System chrześcijański wychowania
4.System wychowania liberalnego
5.System socjalistyczny wychowania
Wskazówki bibliograficzne do części II
III. PEDAGOGIKA TEORETYCZNA. PROCES WYCHOWAWCZEGO ROZWOJU CZŁOWIEKA
1.Pojęcie wychowania
2.Istota wychowania jako wytworu
3.Wychowanie jako rozwój biosu
4.Wychowanie jako wpływ sytuacji społecznych etosu
5.Wychowanie jako urabianie przez działanie agosu
Wskazówki bibliograficzne do części III
|